بیمه اتكائی تنها در ۷۲ ساعت با ترمور

بیمه اتكائی تنها در ۷۲ ساعت با ترمور

شرکت فناوری بیمه ترمور[1]، یک بازار انتقال ریسک دیجیتالی است که به طور متوسط قابلیت قیمت‌گذاری و درخواست خرید بیمه اتکائی آن، شرکت‌های واگذارنده[2] را قادر می‌سازد تا تمام برنامه‌های کامل خود را بر اساس شرط ظرفیت مجاز[3] در کمتر از ۷۲ ساعت، اجرا نمایند.

در واقع، نیمی از بیمه‌گران اتکائی که از طریق بستر دیجیتالی ترمور، درخواست مظنه می‌کنند، ظرفیت مجاز خود را طی یک روز به انجام می‌رسانند. این بدان معناست که شرکت‌های واگذارنده نسبت به اشتهای ریسک[4] و ظرفیت موجود در بازار بیمه اتکائی و نیز صندوق‌های اوراق بهادار بیمه‌ای (ILS)[5] به طور فوق‌العاده‌ای بازخورد آنی دریافت می‌نمایند.

علاوه بر این، ۷۵ درصد از بازارها نسبت به متن قرارداد[6] که در انتهای همان روز اول تهیه می‌شود، موافق هستند.

باتوجه به تمدیدهای آخر سال که طی آن گاهی شرکت‌های واگذارنده باید هفته‌ها منتظر دریافت مظنه باشند و چندین برنامه باید بازسازی شده و دوباره قیمت‌گذاری شود تا توجه بازارهای بیمه اتکائی را به خود جلب کند، این نوع سرعت در دریافت بازخورد بازار توسط ترمور، تجربه بسیار متفاوت و منحصربه‌فردی است.

داده‌های بازار تجمیعی[7] که ترمور ارائه می‌کند، سرعتی که شرکت‌های واگذارنده می‌توانند دسترسی به ظرفیت کامل در ثبت خرید بیمه اتکائی خود داشته باشند را با استفاده از بستر فناورانه خود فراهم می‌نماید.

البته، سرعت پاسخ و بازخورد سریع همواره برای تضمین ظرفیت یا قیمت کافی نیست، اما شرکت‌های واگذارنده را قادر می‌سازد تا به بازار رفته و سریع متوجه بشوند که پیشنهاد آنها، مطلوب نبوده و بنابراین، جزئیات مربوطه را تغییر داده و بازخورد تازه و مظنه جدید دریافت نمایند.     

این موضوع برای بازاری که ظرفیت آن محدود است و بسیاری از درخواست‌های اتکائی قیمت‌گذاری متناسب ارائه نداده‌اند، اهمیت ویژه‌ای دارد. شرکت ترمور تشریح می‌کند که بستر فناورانه این شرکت، بیمه‌گران اتکائی را قادر می‌سازد تا دقیقاً ظرفیت موردنیاز خود را پیشنهاد دهند و شرکت‌های واگذارنده می‌توانند این بازار را به صورت یکجا مشاهده کرده و یک قیمت معین برای ریسک‌ها تعیین نمایند.

ایده این شرکت، دستیابی به قیمت‌ها و شرایط است که برای تمامی بازارها، به طور همزمان مطلوب بوده و نیازی به مذاکره دوجانبه و زمان‌بر ندارد.

طراحی و فناوری ترمور که به کشف و تعیین قیمت‌ها کمک می‌کند، به شرکت‌های واگذارنده و کارگزاران آن کمک می‌کند تا رویه‌ای کارآمد برای جذف ظرفیت به صورت رقابتی داشته باشند و برنامه‌های خود را بسیار زودتر از تاریخ‌های تمدید، به طور کامل محقق نمایند.

در بازار اتکائی بسیار چالش‌برانگیز فعلی، کاربرد فناوری می‌تواند رویه‌ها را برای تمامی طرف‌های قرارداد، ساده‌تر و سریع‌تر و دقیق‌تر نماید.

[1] Tremor Technologies

[2] Cedant

[3] Authorized capacity

[4] Risk apetite

[5] Insurance-linked security

[6] Contract wording

[7] Aggregate market

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.