پرداخت خسارت بیمه به زلزله‌زدگان مطالبه مردم و بیمه گذران است

پرداخت خسارت بیمه به زلزله‌زدگان مطالبه مردم و بیمه گذران است

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران گفت: پرداخت خسارت‌های واحدهای مسکونی آسیب دیده از زلزله خوی که تحت پوشش بیمه هستند، کمک نیست بلکه مطالبه مردم و بیمه گذران است.

سیدمحمد کریمی دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران روز جمعه پس از بازدید از مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: متأسفانه در هفته‌های اخیر مردم این شهرستان دچار حادثه زلزله شدند که هدف از این سفر هم ابراز همدردی با مردم و تسریع در روند پرداخت خسارت ناشی از زمین لرزه به بیمه‌شدگان است.

وی اظهار کرد: اقدامات ارزیابی اماکن بیمه شده به صورت شبانه روزی در حال انجام است و برای تعداد زیادی از اماکن تحت پوشش بیمه، چک نقدی پرداخت خسارت صادر و به بیمه گذاران تحویل شده است.

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران ادامه داد: اقدامات خوب و ابتکارانه در خوی از جمله بنر اطلاع‌رسانی در جهت ارزیابی واحدهای تحت پوشش بیمه که شرکت‌های بیمه آنها در این شهرستان دفتر ندارند در معابر نصب شده همچنین کمک‌هایی نیز از طرف صنعت بیمه تقدیم مردم زلزله زده شد.

کریمی با اشاره به اینکه برخی استان‌های کشو زلزله خیز هستند، گفت: مردم عزیز ساکن در این استان‌ها که بیشتر دچار حوادث غیرمترقبه طبیعی می‌شوند لازم است در اسرع وقت نسبت به ثبت‌نام در یکی از شرکت‌های بیمه و دریافت بیمه نامه اقدام کنند تا در زمان بروز حوادث، این بیمه‌ها پشتیبان و حامی آنها بوده و خسارت وارده را جبران کنند

به گزارش ایرنا، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتری ساعت ۲۱ و ۴۴ دقیقه شنبه هشتم بهمن شهرستان خوی را لرزاند، روند رسیدگی به ساکنان مناطق آسیب دیده از زلزله به صورت جدی بعد از گذشت بیش از سه هفته همچنان ادامه دارد.
براساس اعلام مسوولان، در زلزله اخیر شهرستان خوی، ۲ هزار و ۱۲۰ واحد مسکونی بطور کامل تخریب و ۱۱ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی دچار خسارت از ۲۰ تا ۸۰ درصد شد همچنین ۸۴ مدرسه نیز آسیب دید که از این تعداد ۲۴ مدرسه باید تخریب و بازسازی شود.

با تدابیر ویژه و پیگیری‌های استاندار آذربایجان‌غربی مصوبه هیات دولت به منظور جبران خسارت ناشی از زلزله در کمترین زمان به تصویب رسید و براساس این مصوبه برای مناطق شهری ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی با نرخ سود ۵ درصد و مناطق روستایی ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی با نرخ سود ۴ درصد تعیین شده است.

همچنین ۶۰ میلیون تومان کمک بلاعوض در مناطق شهری و روستایی به واحدهای احداثی پرداخت می‌شود.

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.